تغییر مدیران عامل بانک ها

کدام بانک ها در معرض تغییر مدیرعامل هستند؟

کدام بانک ها در معرض تغییر مدیرعامل هستند؟

به گزارش آی بی تودی به نظر می رسد شنیده ها در خصوص بروز تغییرات در مدیران عامل بانک ها پس از اظهارات وزیر اقتصاد جدی تر  و محتمل تر شده است. بر این اساس پیگیری های خبرنگار ما حاکی از آن است که به زودی شاهد انتصاب مدیران عامل جدید در بانک های رفاه، تجارت، توسعه تعاون و صادرات خواهیم بود.

خبر مرتبط در این باره:

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام انجام تغییراتی در سطح مدیران عامل بانک‌ها، از الزام بانک‌ها به فروش دارایی‌های مازاد خبر داد.

مسعود کرباسیان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، در مورد فروش اموال بانک‌ها گفت: به بانک‌ها ابلاغ کرده‌ایم که دارایی‌های‌شان را بفروشند و این اقدام قانونی و دستور رئیس جمهوری است.

او افزود: یکی از اولویت‌هایی که ضمیمه حکم وزیر اقتصاد از طرف رییس جمهور ابلاغ شده، اصلاح نظام بانکی و حرکت بانک‌ها از بنگاه داری به سمت کار بانکی بوده که این دستور رئیس‌ جمهوری به بانک‌ها ابلاغ شده و حتما پیگیری می‌کنیم تا انجام شود.

کرباسیان گفت: این اقدام شرط ضمن عقد حکم مدیران عامل بانک‌ها است و باید آن را انجام دهند و تغییراتی که در آینده در سطح مدیران عامل بانک‌ها انجام خواهد شد نیز تاثیری در این اقدام ندارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: بانک‌ها نگرانی‌هایی دارند که اگر این کار یکباره انجام شود، قیمت‌ها در بازار پایین آید؛ بنابراین از آنها زمان‌بندی خواسته‌ایم.

کرباسیان در باره مسائل بانکی پیش آمده برای دانشجویان در چین نیز گفت: این اقدام امری نامعقول است چرا که خوشبختانه دولت تمام مواردی که مربوط به FATF بود را با در نظر گرفتن مصالح ملی کشور و هماهنگی با سایر قوا دنبال می‌کند.

او با تاکید به اینکه FATF نباید بهانه‌ای برای دیگر کشورها باشد تا مشکلاتی را برای ما ایجاد کنند، گفت: وزارت خارجه به جد در حال پیگیری این موضوع است.

کرباسیان افزود: مسائل بانکی که چند ماه پیش در چین در مورد تجار رخ داده بود حل شده و در مورد دانشجویان نیز در حال پیگیری هستیم و وزارت خارجه نیز فعال است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد برگزاری مجامع بانک‌ها نیز گفت: متاسفانه به لحاظ سیستم های حسابرسی و IFRS تاخیراتی ایجاد شد و با تعاملی که با بانک مرکزی و سازمان حسابرسی انجام دادیم حساب‌ها تنظیم شده و از هفته آینده مجامع بانک‌ها برگزار می‌شود.

وی همچنین افزود: تغییراتی در سطح مدیران عامل بانک‌ها ایجاد خواهد شد.

کرباسیان ادامه داد: همچنین جلسه‌ای با محوریت اوراق برگزار خواهد شد تا مسائل پیمانکاران در بخش اوراق حل‌وفصل شود.

وی در ادامه افزود: از آنجا که مسئولیت کمیسیون اقتصادی دولت با بنده است از اتاق بازرگانی می‌خواهم در جلسات این کمیسیون حضور یابد زیرا استفاده از نظر بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد.

وی گفت: از آنجا که موضوع جلسات متفاوت است اتاق بازرگانی به‌تناسب موضوع نمایندگان خود را معرفی کند.

کرباسیان همچنین با اشاره به بهبود ۱۰رتبه‌ای سالانه در شاخص کسب و کار از اتاق بازرگانی خواست در این باره پا پیش بگذارد و کمک‌کننده باشد.

وی افزود: البته در بهبود شاخص‌های اقتصادی مقاومت‌هایی از ناحیه حذف مجوزها و موازی‌کاری‌ها وجود دارد که باید با پیگیری و کمک یکدیگر این مشکل را رفع کنیم.

خبری دیگر :

شنیده‌ها حاکی است وزیر اقتصاد به دنبال تغییر مدیران عامل چهار بانک ملت، رفاه، تجارت و صادرات است.

خبرگزاری فارس: آخرین شنیده‌ها حاکی از وسیع‌تر بودن دامنه تغییر مدیران عامل بانک‌هاست.

گفته می‌شود وزیر اقتصاد به دنبال تغییر مدیران عامل بانک‌های ملت، رفاه، تجارت و صادرات است.

این تغییرات اغلب با استفاده مدیران فعلی و سابق سیستم بانکی انجام خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *